torsdag 28 april 2011

Gårdagens.

Gårdagens trettiokronorsfynd: en glasvas, två glöggmuggar (?) från Bo Fajans och ett tefat "Cajsa" från Upsala-Ekeby/Gefle. Jag har spanat på liknande glasvaser på loppisar förut, men jag tycker alltid att de tar såna överpriser för dom. Har ingen aning om ev märke, jag är bara väldigt förtjust i formen och den rökiga färgen. Och varför köpa ett udda tefat? Jo, det verkar ju vara min nya grej det. Jag har tydligen börjat samla, eller så är det bara "bra att ha"-genen som slår igenom. Jag har ingen aning om hur denna Cajsakopp ser ut, och jag hittar inget när jag letar på nätet heller. Om någon har sett henne så får ni gärna berätta, hon verkar tjusig! Glöggmuggarna kunde jag bara inte låta bli att köpa, de stod på en hylla och ropade på mig. Åtminstone kändes det så, jag har nämligen redan alldeles för många sådana, men ingen av äldre modell. Nu kanske det låter som att jag är en glöggdrickare av rang, men så är icke fallet. Jag lider bara av galna koppsjukan...

5 kommentarer:

  1. Vasen var jättefin! Jag älskar rökigt glas.

    SvaraRadera
  2. Snygga saker! Jag gillar verkligen det mesta från Bo Fajans och har också samlat på mig ett antal glöggmuggar trots att jag inte ens gillar glögg särskilt mycket...
    Och udda tefat är jättebra att samla på sig, är perfekt när man hittar gamla fina blomkrukor som man behöver fat till! :)

    SvaraRadera
  3. Haha, ja fast jag inbillar mig nog att jag ska hitta kopparna som hör till faten! Tror chansen är ganska liten att det faktiskt kommer att hända, men jag får leva på hoppet ;)

    SvaraRadera
  4. Galna Koppsjukan känner jag till, har även jag återkommande symtom på den åkomman! Har snart ingen plats kvar i stringhyllan. Måste helt enkelt köpa en hylla till. Det går helt enkelt inte att motstå ett retro kopp fynd! Jag har en liten samling av just dom där rökiga vaserna:

    http://1.bp.blogspot.com/-FVzFheA9A1w/TcEqTQzuhQI/AAAAAAAAAzI/hwkNFoD9k_I/s1600/vaser+fina.jpg

    Jag älskar dom. Vill ha väldigt många fler. Dyker upp på loppisar lite titt som tätt.

    SvaraRadera
  5. Ja självklart köper man fler hyllor att ha kopparna i, det går ju inte att sluta samla! :)

    Jättefina vaser allihop, de gör sig så otroligt bra tillsammans också! Måste också ha fler, min ser så ensam ut...

    SvaraRadera