fredag 8 april 2011

Knappt



Ända sen jag fick en burk med gamla knappar förra våren så har jag haft dille på att göra knappblommor. Det är ett mycket effektivt sätt att få utlopp för den där brinnande kreativiteten som gör att jag nästan hoppar på min kontorsstol. Och med tidsbrist som största fiende, så är det ett ganska skönt sätt att få utlopp för överskottsenergi. Det tar liksom inte så lång tid. Några knappar, lite silvertråd, ståltråd, en tång och sen är det bara att böja, vrida och bända. Som att vara på dagis igen!

Nu tänkte jag att jag skulle våga mig på enkelt broderi också, sånt där man gjorde på lågstadiet. Jag gillar den där naivistiska stilen, korsstygn är alldeles för tantigt för mig (än så länge). Om tiden tillåter fler intressen vill säga.

I helgen ska jag ut och fynda på loppis igen är det tänkt, denna gång på annan ort. Spännande!

2 kommentarer:

  1. Fina blommor du gör, skulle vilja se lite mer av dem. Läste att du samlar på kaffekoppar, det gör även vi, kika in på vår samling. Den växer så mycket att de inte längre får plats i skåpet. Det ska bli kul att förja din blogg :)

    SvaraRadera
  2. Kul att ni tycker det! Fler bilder kommer :)

    Jag har följt er blogg ett tag och tycker det känns betryggande att fler än jag förstår tjusningen men koppar (i mängder). Jag har i flera års tid samlat på udda koppar, men emellanåt så gör jag mig av med ett par stycken...och sen börjar jag om. Det kanske är själva jakten som är grejen?? ;)

    SvaraRadera