måndag 7 mars 2011

Lite Garden och Gefyr


Tog en mycket kort men effektiv loppisrunda igår. Det blev bara två ställen, det första i en stor, kall och skitig lada med dammiga grejer och den andra i en liten, varm och mysig källarlokal med prydligt uppradade och tämligen odammiga pryttlar. På första stället blev det ett litet gult Gefyr-fat, en limmad Gunilla-kruka (som jag fick gratis mot löfte att jag skulle komma tillbaks och handla dubbelt så mycket nästa gång) och en liten ljusstake. På den mindre dammiga loppisen hittade jag ett Rörstrand-fat märkt "Garden" som jag inte lyckats hitta mycket info om (typiskt mig att bli förtjust i grejer som ingen vet nåt om) och en pastellblå Rörstrand-kopp med två fat. Allt detta för 100 pix, mycket bra skörd!

2 kommentarer:

  1. Kan du ta en bättre bild på den ljusblå tekoppen, jag tror jag ha likadana men gula...det vore kul att se, tror aldrig jag sett en blå sån här tidigare!

    SvaraRadera
  2. Det ska jag fixa! Jag har även en mindre variant av den blå koppen, den är gul. Den är nog en mocca-kopp möjligtvis, och den blå kanske är en tekopp?

    SvaraRadera