lördag 9 juli 2011

Fikadags


Det lönar sig att städa köksskåpen ibland...hittade igen ett "källarfynd" som jag alldeles glömt bort. Härliga färger och lagom bucklig! Nu kan man ju tro att det är en supersvensk termos, men så är icke fallet, det står "Made in England" i botten.  Jag tyckte den förtjänade ett bättre öde än att stå bortglömd i ett skåp, så jag ställde fram den på hyllan i köket. Vet inte om jag vågar använda den på picknick, jag vill inte att den ska gå sönder. Men det kanske bara är fånigt att tänka så, grejer ska ju användas!
Och apropå användas, så tyckte jag att det var dags att använda ett gefyr pastell-fat jag köpte i våras. Det är ett litet uppläggningsfat, men det passar ju så mycket bättre som bullfat, kolla själva! Har liksom inte hittat något bra att lägga upp på fatet för det är för litet för en sallad eller omelett, men för stort för småplock. Men som bullfat är det perfekt! Det blir till att äta bullar lite oftare då...



Agneta från Gefle
Jag traderade hem ett par kaffekoppar nyligen, tyvärr utan tillhörande fat. Eftersom jag nästan aldrig kommer ut från en loppis utan udda te- eller kaffefat så tänkte jag att det nog inte kommer vara några problem att hitta fat till kopparna. Men nu verkar det vara så att jag inte kan hitta matchande koppar och fat, så om någon vill sälja fat till Agneta-kaffekoppar så köper jag gärna! Jag har även en Tellus-kopp från Rörstrand som behöver fat...och en hel massa fat som behöver koppar ;)

Ha en trevlig helg!

5 kommentarer:

  1. Termosen är ju en härlig färgklick!

    SvaraRadera
  2. Jätteläcker termos, och vilken bra anledning du hittat att äta bullar lite oftare! ;)

    SvaraRadera
  3. Termosen är en verklig humörhöjare. Perfekt till sommarens picknickar. MUMS för ögonen.

    SvaraRadera
  4. Vilken busvass termos. Helt underbar. Synd att man inte använder dem lika mycket osm förr. Min mormor hade alltid kaffetermosen med sig i trädgården, själv tror jag aldrig att det har hänt mig.

    SvaraRadera
  5. Ja det är en riktigt skön termos! Vilken bra idé att använda termos i trädgården, jag har nog varit lite låst i tanken vad gäller användandet och tänkt att termosar använder man på längre utflykter...det går ju lika bra att använda den hemma! :D

    SvaraRadera