måndag 10 oktober 2011

Kalasgryta


Som om det inte var nog med att kameran gått sönder, så har även min älskade MacBook Pro gått i graven. Åtminstone hårddisken har gett upp, och det på samma dag som Steve Jobs kastade in handduken. Hmmm? Detta är naturligtvis ett i-landsproblem, men det är väldigt synd att bli av med massa bilder (har slarvat med backup det senaste halvåret, så klart). Annars gråter jag inte så mycket över detta, sånt är livet. Dock har jag i och med detta lite problem med bloggandet, det blir till att låna dator tills vidare.

Hur som helst så blev det en retromiddag i lördags –  Moules frites. I en Kockums kalasgryta! Den här fina grytan följde med huset, den ser knappt använd ut. Det kanske inte kalasades så väldigt mycket förr...jag är desto bättre på kalasområdet, är det något jag gillar så är det att fira ungefär vad som helst. Eller "unna mig" som vi brukar säga. Eftersom bilden är tagen med en iPhone så är det ingen vidare kvalitet, men det är väl tanken som är huvudsaken. Ni ser ju i alla fall hur röd den är? :)

2 kommentarer:

  1. Dessa grytor är så vackra, jag har flera stycken i olika storlekar. Otur med kamaren.

    SvaraRadera
  2. Dubbel otur att behöva vara utan både kamera och dator! :(
    Men tur att du ser det positiva i det och ställer till med kalas istället. :) De här grytorna är så söta i formen!

    SvaraRadera