onsdag 30 november 2011

Adventsmys i norr, nu med åska och damm


Vi hade ett fantastiskt mysigt adventsväder i söndags, idag var det upp- och nedvända världen. Först spöregnade det, sen åskade det, och sen började det snöa OCH storma. Efter ett par timmar var det vår med strålande solsken och klar himmel. Det är alltid spännande att bo nära fjällen! Tyvärr var det värsta ovädret precis när jag gick till jobbet, tack och lov har vi torkskåp på jobbet...



I helgen har jag tänkt att baka en andra omgång pepparkakor, tjuvstartade faktiskt redan för en månad sen. Om jag orkar blir det lussebullar också, förutsatt att renoveringsarbetet har städats bort förstås. Jag tror inte att det är nyttigt att äta bakverk med betongdamm i. Jag har en del gamla fina (och en del ganska skeva) pepparkaksformar som jag loppisfyndat genom åren.

Nu blev det här ett helt loppisfritt inlägg, men det får ni stå ut med för jag tänker inte slaska omkring mer i dag, inte ens för att gå på loppis ;)

2 kommentarer:

  1. pepparkaksbak blir det här imorgon! formarna fyndade jag i september, när loppisarna här (i alla fall de jag besökte) hade börjat plocka fram julgrejer. hade inga formar innan, kom hem med säkert 30-40 st, gamla, fina lite mörknade i plåten.. =) trevlig blogg du har, jag har länkat dig också nu.

    SvaraRadera
  2. Oj, så många har jag inte hittat vid ett och samma tillfälle! Jag har köpt när jag hittat helt enkelt, och det är inte så jätteofta faktiskt. De är ju fina att ha som dekoration också :) Tack och detsamma!

    SvaraRadera