måndag 19 december 2011

Sa jag fredag...?


Nej, badrummet blev inte färdigt i fredags. Ett akut toalettproblem tillstötte nämligen, fel sorts toastol hade visst köpts in, det blev till att panikvälja en annan på fredagseftermiddagen. Så idag ska det vara klart, alltså är det väl klart i morgon då? Jag börjar lära mig (kanske). Vi städade dock upp det mesta av röran i helgen, för den dammande delen av arbetet är avklarat så det enda jag hoppas på nu är att rörkillen tar av sig skorna som utlovat. Hmm.

En annan besvikelse är att jag har fått backa angående riktig gran, i år vann sambon striden med argumentet att det är han som får städa upp barren, så i år har vi en ärvd plastgran. Inte så snyggt nej, men han måste få bestämma han också ibland, speciellt när det är han som gör det mesta av städningen nu när jag är så otymplig. Men jag gråter inombords...snyft! Jag har i alla fall två ståtliga granar vid garaget (se bild) som jag kan beundra när ångesten blir för svår. Jaja, det är i alla fall tjusigt pynt i plasteländet!

Måste dela med mig av en av mina absoluta favoritjullåtar, en lagom dos desperation och julkänsla i härlig blandning:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar