söndag 27 februari 2011

Söndagsrunda

I dag var det mildväder i norrland så vi bestämde oss för att ta en långpromenad och passa på att besöka några loppisar. Fyra timmar senare kom vi hem med två burkar (jag lider av en svår burkfetisch) och trötta ben. Vi hann också med en fika på supermysiga Svenssons Café, där jag blev lite småförtjust i deras fina gamla Stavangerflint-koppar. Norskt porslin har liksom gått mig förbi, tyvärr. Det finns antagligen en del att upptäcka även där.
 Jag har sett en mörkgrön variant av denna, men jag tyckte den här var snyggare. Speciellt fatet, men jag vet inte om fat och kopp egentligen hör ihop. Att dricka te ur den var i alla fall en mycket behaglig upplevelse!


Jag fortsatte eftermiddagen med att försöka få ordning på min stringhylla i köket, men det är väl en process som får ta tid. Tänk att det ser så fantastiskt snyggt ut på hyllorna i inredningstidningarnas hemma hos-reportage, men jag inser nu att det kanske legat en del tankeverksamhet bakom den "spontana" ordningen. Jag har massvis av fina saker att ställa på hyllor, men det ska ju se snyggt ut tillsammans också! Vilket lyxproblem...


Hurra, ett hyllplan klart....jag lider i alla fall inte brist på burkar. Kanske borde köra ett sillparty?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar