lördag 26 februari 2011

Vas eller ljus?

För två veckor sedan var jag och en kollega på loppis och snubblade (med ögonen naturligtvis) över dessa två, skönt gröna glasklumpar. Vi stod rätt länge och funderade över huruvida de var gräsliga eller fantastiska. Det blev inget köp då, men jag tänkte en del på klumparna veckan efter, så det var bara till att gå tillbaka och köpa dom. Vet fortfarande inte om det är meningen att man ska ha ljus eller blommor i dom, men ljus blir det inte för det såg inte klokt ut. Jag tycker nog att de får stå och vara fantastiska tillsammans, utan något i sig. Ja, jag bestämde mig alltså till slut för att de nog inte är så gräsliga trots allt...

2 kommentarer:

  1. Jag tror detta är sk Börne-vaser/ljusstakar från Åseda...men hundra kan jag inte vara, googla lite så kanske du hittar nåt!

    SvaraRadera
  2. Åh, tack så mycket för det tipset! Det här med glas är en helt ny värld för mig, försökte hitta någon info om de här men det är ganska svårt att få bra träffar om man googlar på "gröna glasklumpar" ;)

    SvaraRadera