tisdag 20 september 2011

Bättre sent än aldrig

Verdura
Tänkte visa några av sommarens fynd, lyckades faktiskt ta några bilder med skruttkameran. Displayen har gått sönder så jag ser inte hur bilderna blir förrän jag laddar in dom i datorn, jag är imponerad över att de blev så pass bra som de blev! Jag har ju ingen aning om vad jag egentligen siktar på... ;)

Hittade en Verdura-tallrik på en byloppis, kunde inte motstå den till det priset (20 kr) även fast jag egentligen inte vet vad jag ska ha den till. Samlar inte på just den här, och den går inte ihop med de andra jag har, så antagligen får någon annan ärva den. Har en Verdura-smörask sen förut, men burkar/askar kan jag ha hur många som helst av, i alla färger. Det är en helt annan sak än tallrikar.

Köpte även ett par grogg-glas, 50-tal enligt loppisägarinnan, de kom från hennes barndomshem. Jag tycker det är trevligt med saker som har en historia, synd att hon bara hade tre. Men jag antar att just glas är något man ska vara tacksam över om något överlever längre än två år, i alla fall i mitt hem. Är en notorisk glasförstörare, jag är alldeles för hårdhänt när jag diskar :/

Ömtåliga glas, jag lovar att diska försiktigt...
 Jag blev också väldigt förtjust i den här hatten, väldigt Downton Abbey, den sitter ganska långt fram mot pannan och man blir automatiskt väldigt elegant i den. Tyckte jag när jag provade den, trots att jag hade på mig jeans och t-shirt och inte en tjusig dräkt (borde ha tänkt på att hitta en sån också förstås, men det får vänta tills min mag-inneboende hittat ut). Jag hoppas verkligen att någon bjuder mig på en extravagant tillställning snart så att jag får använda den.

Instant elegance

Vasen från norska Porsgrund är ett traderafynd, tror jag gav 35 kr för denna, alldeles för billigt egentligen. Så snyggt mönster!


Den här bilden blev tyvärr inte lika bra...
Ett annat loppisfynd från sommaren är detta fat (eller är det en skål?) från Upsala-Ekeby. Fem riksdaler, sjukt billigt. Den har dock några pyttesmå nagg, inget som jag stör mig på dock. Eftersom jag inte har kommit på vad jag ska ha den till så får den stå i skåpet och vänta på att jag ska komma på det.

Ikväll ska vi försöka tapetsera äntligen, jag hoppas jag vågar visa resultatet sen...bävar lite, mönsterpassning är inte min starka sida...

3 kommentarer:

  1. Snygga glas du har hittat, och hatten kan jag förstå att du inte kunde motstå :)

    SvaraRadera
  2. Charmiga fynd du gjort, älskar hatten!

    SvaraRadera
  3. Ja visst är den fin? Jag måste få till en bra håruppsättning till den, det blir några liter hårspray om det ska lyckas ;)

    SvaraRadera