måndag 4 juli 2011

Askfat och Berit


Jag har haft lite problem med att få tillgång till min egen dator, har två sommarlediga barn i huset så här slåss vi om datortiden och det leder väldigt ofta till att jag gör något helt annat än att blogga. Men jag har fått en del gjort i den verkliga världen så det gör väl egentligen inte så mycket ;)

I fredags lyckades jag i alla fall få till ett loppisbesök på lunchen, hade med mig sonen som efter att jag kastat mig över ett askfat och ett udda kaffefat utbrast "Herregud vad du power-shoppar!". Jag vet inte om han någonsin besökt en rea på polarn och pyret (ett misstag jag aldrig gör om, småbarnsmorsor blir till regelrätta power-monster där), men att under 10 minuters tid lyckas hitta två prylar är inte vad jag kallar power på något sätt. Men nöjd blev jag ändå! Det är mitt första askfat, eftersom jag inte röker så har jag inte jagat sådana förut, men jag har förstått att de går att använda till annat. Som t ex att stå och se snygga ut. Det här är en Upsala-Ekeby, som ser ut att ha tillhört en icke-rökare, tack och lov. Jag gillar den i alla fall, misstänker att det inte blir mitt sista askfat.


Ja och så var jag tvungen att köpa ett udda fat som jag aldrig någonsin kommer att hitta en kopp till, men hoppet är ju bekant det sista som överger en. Denna gång var det "Berit" från Rörstrand som fick följa med hem.

Nu sitter jag och väntar ivrigt på att några traderavinster ska komma med posten, det är lika spännande varje gång!

3 kommentarer:

  1. Jag köper också på mig fina udda kaffefat. Nu börjar inse att jag nog får skippa det. Har börjat en liten rensning hemma.

    SvaraRadera
  2. Oh, Berit var en väldigt snygg dekor! Har aldrig sett den förut men skulle jag trilla över en ensam kopp så vet jag vem som vill ha den. :)

    SvaraRadera
  3. Gila: Jag kan inte få nog av udda fat! Jag köper gärna av dig ;)

    trillivippa: Självklart vill jag ha den om du hittar den :D

    SvaraRadera