måndag 26 september 2011

Färdig!


Ojoj, vardagsrummet är snart klart...jag trodde aldrig att den dagen skulle komma! Dags att sätta igång med resten, badrumsrenovering står näst på tur, tyvärr har jag konstaterat att det varken finns särskilt stort retroutbud inom badrumsinredning eller hantverkare som går att lita på. Vi är inne på tredje omgången av hantverkare som lovat komma förbi "nästa vecka" och se vad som behöver göras. Efter ett år väntar vi fortfarande. Hantverkare har långa veckor uppenbarligen...det börjar bli bråttom nu, jag har ingen lust att vara utan badrum med en liten bebis i huset.

Bortsett från det så traderar jag mest nu, vilket för det mesta innebär att jag lägger massvis av saker på minneslistan för att sedan glömma bort det. Jag tror att jag måste lägga om taktik...men jag tänkte ta en loppisrunda i helgen och nästa vecka, hoppas på stordåd då!

7 kommentarer:

  1. Åhhhhh så fint det blev!!! :) Kul med tillökning i familjen snart. När är det dags?

    SvaraRadera
  2. Tack ska ni ha :)

    Anna: I slutet av februari om allt går som det ska, det kan låta långt bort men jag vet inte hur jag ska hinna allt. Har nästan inget kvar sen förra barnet, det här är ju en liten sladdis :)

    SvaraRadera
  3. Skönt att ni äntligen börjar komma i ordning, det är så jobbigt att leva mitt i renoveringskaos. Hoppas att badrummet går snabbt när det väl kommer igång!

    SvaraRadera
  4. Ojoj, lykke til med jakt på håndtverker og retro-baderom :)

    Elsker tapeten - min søster (som faktisk bor i Sverige) har samme mønster i sin gang - veldig, veldig fint! (snyggt ;)

    SvaraRadera
  5. Snart är det förhoppningsvis dags för oss också att tapetsera :) Vet du om ni överlappade den? Isf hur mkt?

    SvaraRadera
  6. Seksti delt på Fem: Tack! :)

    Anna: Spännande! Vi försökte överlappa men det blev inte bra alls, så våderna ligger kant i kant. Jag tror egentligen inte att man ska göra så, men det blev snyggast, blommorna gick inte ihop annars. Tapeten är så tjock så det funkade bra ;)

    SvaraRadera