måndag 5 mars 2012

Adam och Corso


Efter lite strul på hemmafronten får jag nu äntligen sätta mig med datorn i knät och kaffekoppen i handen och njuta av alla blogginlägg jag missat den senaste veckan. Vi har haft en kämpig vecka med lillkillen som fick ljumskbråck och det blev att åka till Uppsala för operation. Men nu är allt som det ska igen, och vi får förhoppningsvis njuta av bebistiden som det var tänkt. Mitt i alla vedermödor lyckades jag unna mig något jag siktat in mig på sen länge; en Adam-kopp! Under de sega sjukhusveckorna med lillen så tänkte jag att överlever jag det här utan att bli galen så ska jag belöna mig själv med en kopp (vissa gillar diamanter men jag föredrar porslin). Nu är jag väl egentligen inte helt säker på att jag inte är galen, och koppar samlar jag på mig oavsett vad jag är med om, men jag kände att jag behövde lyxa till det lite och köpte en dyrare kopp. Inte loppis alltså.

Men jag hann ju med en loppis mitt i allt kaos också förstås...

"Corso", Ingrid Atterberg för Upsala Ekeby

Om jag varit rökare hade jag kunnat aska och förvara mina cigaretter på ett stilfullt sätt...som tur är har jag inga sådana laster. Jag tror det blir bra till småförvaring på badrummet i stället!

3 kommentarer:

  1. Skönt att höra att allt verkat ordna sig med lillkillen och att ni är tillbaka på hemmaplan i lugn och ro. :)
    Och jag tycker att det var helt rätt av dig att unna dig en fin kopp efter den pärsen!

    SvaraRadera
  2. Å vilken bra belöning!! Hoppas ni får njuta bebisliv som sig bör nu!

    SvaraRadera
  3. Om jag hade varit rökare så hade jag absolut velat aska i det fatet. Den serien är så galet snygg. Adam är ju också en skönhet men de kostar alltid för mycket för min smak.

    SvaraRadera