onsdag 29 juni 2011

Gult, gult, gult...


I går hade jag siktet inställt på kaffekoppar till mitt kommande kafferep, men jag hittade inga som föll mig i smaken (inte tillräckligt gula antar jag) och därför hittade jag i stället två assietter från Upsala-Ekeby; Campanula och SOL. Med gul dekor...förstås. Jag köpte även en kaffekanna i gult, vet inte ursprung för den har ingen synlig stämpel. Den känns dock väldigt bekant?

Jag köpte även en helt nytillverkad tekanna på ett sånt där varuhus, det kändes jättekonstigt. Nytillverkad...dyrt...inga stämplar under?! Nog för att jag inte enbart inreder mitt hem med gamla prylar, men nu var det väldigt länge sedan jag köpte något nytillverkat. Jag försöker att ha som målsättning att mest handla second hand, dels för att jag föredrar ett personligt hem, och dels för att jag försöker att tänka miljövänligt. Det känns lite bättre att leva ut konsumtionslustan på loppisar ;)

I går kom även Hus & Hem Retro ut i butikerna, mycket rolig läsning och speciellt kul att se några av mina favoritbloggare i tidningen!

2 kommentarer:

  1. Snyggt, det blir extra fint att blanda tycker jag. Jag är likadan med att mest handla second hand, dels för att få hemmet mer personligt men även i miljösynpunkt.

    SvaraRadera
  2. Snygga fynd! jag gissar att Campanula är den översta? Den hade riktigt läcker dekor!

    SvaraRadera