söndag 20 mars 2011

Hur många vaser behöver man egentligen?


Tja, står det W Germany under vasen så kan jag numera inte hejda mig. Den stora gröna köpte jag på loppis för 11 år sedan. Den mindre blå fick jag av min syster i födelsedagspresent förra året, efter att vi råkat se den på pop boutique i Göteborg. Den blå-turkosa fyndade jag på tradera för 1 kr (men frakten var dyr) och den lilla beige-bruna hittade jag på loppis härom veckan. Det verkar vara så att har jag mer än en sak av något så måste jag fortsätta samla. Jag kan inte annars förklara varför jag kunnat leva i 10 år med endast en vas märkt "scheurich w germany" utan någon som helst önskan efter fler av samma sort, men så fort jag äger två eller mer av samma så måste jag bara ha en till.

Jaja, det är ju tur att de är billiga i alla fall.... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar