söndag 14 augusti 2011

Länge sen sist!

Kafferepsporslinet!

Hoppsan, hoppsan. Jag hade tänkt att ta två veckors bloggledigt, men det blev lite längre än så. Det kom liksom en massa saker emellan hela tiden...jobb, kafferep, festivaler, loppisbesök, den internetlösa sommarstugan, renovering...just nu är det vardagsrummet som målas om och det är där inne som mitt loppisskåp befinner sig, så det blir så krångligt att fotografera grejer som är näst intill omöjliga att komma åt, såvida man inte är vig som en apa. Vilket jag inte är, speciellt inte nu ;)

Hur som helst så anordnade jag ett kafferep på Kristina-dagen, för att fira halva släktens namnsdag och för att jag fyllde år två dagar senare. Det var väldigt lyckat, men sju sorters kakor är ju ganska onödigt, i alla fall i dessa tider. Jag är inget kakmonster, och känner inte många såna heller. Tårtan gick åt direkt, men tänk att mandelkubben inte är hälften så populär som den borde vara! Jag uppskattar verkligen denna smuliga gubbklassiker, dock inte tio stycken åt gången, så det blev tyvärr att slänga efter ett par dagar då jag så klart glömde bort att jag har två stora frysboxar som går att använda. Nåja, jag har i alla fall Drömmar i matkällaren, det återstår att se hur länge de håller. Inte min favoritkaka precis.

Jag tänkte redovisa mina loppisfynd i senare inlägg, det har tyvärr inte blivit så många som jag hoppats på, många sommarloppisar har varit helt hopplöst urplockade. Hoppas ni andra haft bättre jaktlycka! Jag avslutar detta inlägg med en bild på en korvbar (det står faktiskt "korv-bar" på det lilla glaspartiet ovanför glasluckorna) som finns att köpa på en gårdsloppis i en by utanför Ånge. Faktiskt en riktigt bra loppis! Ägarinnan berättade att hon haft den ute på Blocket ett tag, många har hört av sig men det blir så dyr frakt så ingen har ännu slagit till. Jag tycker i alla fall att den är otroligt söt, hade jag varit korvätare så kanske...



2 kommentarer:

  1. Korvkiosken var ju bara så läcker! Man hoppas att den tas tillvara av någon som gillar originalskick och inte bygger om den.

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka efter en välförtjänt bloggsemester. :)
    Hoppas det kommer bilder från kafferepet framöver!

    SvaraRadera