måndag 28 november 2011

Det blir nog bra till slut...

Helt gratis!
 Alltså snart ger jag upp. Hemmadatorn har återigen kastat in handduken, jobbdatorn tjorvar och mobilen blev trots backup helt raderad vid uppdateringen. Jaha. Jag verkar orsaka elektronikproblem var jag än drar fram. Att gravida kan ha humörsvängningar vet jag, men att datorer kan bli smittade av detta var för mig helt nytt. Kameran var dock samarbetsvillig (peppar, peppar) så jag kunde få ut lite bilder, som de flesta dessutom hade ok skärpa. Så nu kan jag äntligen visa några av mina senaste fynd! Först en lampa vi fick av en väns föräldrar, den hade legat i ett garage länge och väl men skulle slängas om ingen ville ha den. Tur att jag ville det då! Den fungerar utmärkt, jag tycker att den är riktigt snygg mot tapeten. Tyvärr har vi inte så fasligt högt i tak, så jag har faktiskt lyckats slå huvudet i den två gånger. Det kunde ha varit värre med tanke på hur klantig jag kan vara...

Salt- och pepparkar i teak

Ännu en rökfärgad vas





 I går var det första advent så jag lyxade till det med adventskaffe i en Rosmarinkopp. Till på köpet fick vi snö, så det var riktigt mysigt. Idag och resten av veckan kommer vi att ha det allt annat än mysigt hemma då hela badrummet bilas ut, så det kommer nog att vara ett vitt, finkorningt dammtäcke i hela huset när vi kommer hem. Men jag hoppas det blir fint till slut. Dock föredrar jag att skotta snö framför att dammtorka...

4 kommentarer:

  1. Vilka fina vaser. Och Rosmarinkoppen är ju helt underbar!

    SvaraRadera
  2. Taklampan var ju verkligen ett kalasfynd, gratis är alltid gott! ;)
    Och badrumsrenovering har jag fått min beskärda del av det här året. Ingen höjdare, men ack så bra när det är klart. :)

    SvaraRadera
  3. Sussiesfyndhörna: Ja visst är den!

    trillivippa: Absolut! Tackar sällan nej till snyggt och gratis ;) Ja det känns ju lite halvjobbigt men det blir ju bra, håller tummarna för att de inte upptäcker någon fuktskada. Badrummet var original från 1965, retro i all ära men särskilt fräscht var det inte...

    SvaraRadera
  4. väldigt fin taklampa, ibland ska man ha tur! jag har en liknande, loppade den för 140 kr en sommar, nerprutad från 200.. så ska det vara! =)

    SvaraRadera