fredag 16 december 2011

Dagen D och lite om mindre seriösa fynd

Får jag presentera barometerhästen, lyckliga ägare är bror med sambo
 
...eller dagen B egentligen...B som i Badrum! Idag ska det vara klart, men jag räknar inte med det, trots att det gått väldigt smidigt trots allt. Ärligt talat ser jag mer fram emot att få städa och pynta huset än att få njuta av ett toppfräscht badrum...det blir nog så när man lever i renoveringskaos för jämnan.

I går sprang (öh, jag vaggade mest) vi på stan en sväng för att panikhandla lite julklappar, hamnade så klart på loppis där jag hittade en grej till min svägerska och en till min syster. Tror inte jag ska slänga upp bilder på det innan jul, ifall de råkar läsa här ;) Själv uppskattar jag att få loppisfyndade presenter, det blir ju lite mer speciellt så. Fick en del roliga grejer i födelsedagspresent som jag faktiskt inte visat här, men det måste jag förstås göra så fort jag lyckats städa upp och hittat allt, samt fotat det också! Rätt ofta brukar jag och en av mina bröder köpa mindre praktiska och mer lustiga prylar till varandra, vi har dessutom fastnat rätt länge på temat "hästar". Lång historia som jag inte ska dra här, men jag kan intyga att ingen av oss har något hästintresse eller någonsin har haft det heller. Bilden ovan är ett exempel på intressanta saker man hittar på loppis, den här tingesten är faktiskt en barometer med norsk text som min bror fyndade (?) i somras. Han köpte den faktiskt till sin sambo, jag antar att hon blev superlycklig över den fina gåvan...snodde bilden från hennes facebooksida så att fler skulle få ta del av denna skönhet.

I helgen ska vi sätta ihop ett pepparkakshus äntligen, jag gissar på att det inte blir så vackert, men förmodligen ganska roligt. Och kletigt.

1 kommentar:

  1. Hoppas verkligen att allt blir klart som det ska! Efter stambytet här (skulle ha tagit 8 veckor men det blev fyra månader...) så vet jag hur jobbigt det är att bo mitt i allt det ofärdiga. Och framförallt allt damm...

    Håller med om att loppade julklappar är det bästa man kan få och måste bara skriva att pumlorna du visade i förra inlägget är så vackra!

    SvaraRadera