torsdag 15 december 2011

I väntan på

Ärvda stjärngossar med pappersstrutar på huvudet


En del av samlingen

Badrumsrenoveringen invaderar nästan hela huset, så jag har inte precis fått julpynta ännu. Det ska vara färdigt senast på fredag, så jag hoppas verkligen att inget oförutsett inträffar så att vi får fortsätta leva i ett sovrum och vardagsrum. Vi får dessutom gäster över jul, vi kommer att vara runt femton personer på julafton och det känns lite i minsta laget att trängas i två rum då. Jag har gjort mitt bästa för att sprida julglädje i vardagsrummet, det är dock ganska svårt att få till det mysigt när det står och ligger (icke-juliga) grejer precis överallt. I helgen hoppas jag att vi får tag i en gran också, så att julgranskulorna jag samlat genom åren har någonstans att vara!

Fler gamla "pumlor"
En del av förra årets gran
Min dator pajade ju igen, och den har jag fortfarande inte fått tillbaks från reparation. Det visade sig att den splitternya hårddisken var ett måndagsexemplar som kraschade efter två veckor, tur att jag inte hunnit spara så mycket på den då. Men det är ju inte utan att man undrar om någon försöker få mig att köpa nytt, men jag tänker inte ge mig i första taget! Har inte ens köpt alla babygrejer ännu så lyxprylar har jag inte råd med just nu. Det känns dock lite segt att behöva låna dator för att blogga! Drömmen vore om både renovering och dator blir färdiga innan helgen, då jäklar blir det julpyntning och bloggande för hela slanten...om inte något annat kommer i vägen ;)

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt fina stjärngossar! Är det träkroppar?

    SvaraRadera
  2. Renovering eller ej. Dina fina bilder ger då julstämning så det förslår!

    SvaraRadera
  3. Hoppsan, min kommentar föll bort...blogger krånglar för mig, vägrar förstå att jag har loggat in :/

    Kerstin: Ja det är träkroppar, strutarna verkar vara ersatta av hemgjorda i papper :) Vet inte vilket årtionde de är ifrån, skulle tippa 60-tal.

    Jenny: Tack! Jag gör mitt bästa, trots stök ;)

    SvaraRadera