måndag 27 juni 2011

Bloggutmaning: To do-list

Bild från vitra.com


Charlotte med bloggen loppelaekkerier har vidarebefodrat en bloggutmaning till mig, en to do-list med små och stora göromål som inom överskådlig framtid (frivillig tidsrymd hoppas jag) ska avklaras. Just nu känns det som att jag har femton händer i lika många kakburkar (eller åtminstone målarburkar) så det vore ju bra om jag kunde koncentrera mig på en sak i taget. Den här listan har jag reviderat kraftigt eftersom den skulle bli alldeles för lång annars och det är ju aldrig bra ;)

Ok, here it goes:


*Lära mig att brodera (igen)

*Renovera färdigt i hall och vardagsrum (en alldeles egen to do-list)

*Sätta upp en gammal stringhylla och min hang-it-all som stått i en garderob i över ett år i väntan på placering…

*Ha kafferep i stället för födelsedagsfest

*Baka till ovannämnda kafferep

*Lägga ut saker på tradera (egentligen är det min sambo som tvingar mig, men han har antagligen rätt i att skåpen börjar bli för trånga)

*Måla den där tavlan jag har haft i huvudet i ett halvårs tid

*Sy kuddar

*Gå på auktion i sommar

*Gjuta i betong


*Prova på golf (jag har lovat, förstår inte varför)

*Köpa växter till vardagsrummet

*Köpa en ny systemkamera

*Lära mig allt om kameran när jag väl har köpt den


*Sätta i gång med badrumsrenoveringen

*Lära mig att äta broccoli och faktiskt njuta av det

Listan kan ju blir sååå mycket längre, men jag nöjer mig med den här korta versionen så länge...måste ju hinna checka av också! Så, jag skickar denna bloggutmaning vidare till alla som vill ta den, jag tycker det finns så många bra retrobloggar så hur ska jag kunna välja ut någon särskild? Det vore i alla fall roligt att se vad ni andra har för projekt på gång!

1 kommentar:

  1. Jag nöjer mig med en men dock så stor utmaning...att ta tag i alla mina tyger och sy något av dem. Inte bara samla och lägga på hög...

    SvaraRadera