måndag 20 juni 2011

Ölandsfynd och söndagsplock



Äntligen hemma efter 200 mil på vägarna! Men roligt var det, tyvärr hann vi inte stanna på någon loppis varken på vägen ner eller upp. Vi hade faktiskt tid på hemvägen, men det var liksom ingen som behagade ha öppet då. På Öland besökte jag Coola Loppan i Färjestaden, där jag hittade den här fina vasen signerad Tilgmans JE (eller står det SE?). Den har dock några nagg, men inget som stör. Jag gillar verkligen den sura tjejen ;)

En Upsala-Ekebykruka blev det också...
Kakdags!
Någon som känner igen den här?
I går hann jag faktiskt smita in på en loppis strax innan de stängde och hittade en "Husmoderns nya handböcker - Alla sorters kakor" (borde den inte vara väldigt tjock om det verkligen är ALLA sorters kakor??), så nu blir det kakbak i sommar! Eller nja, knappast, med tanke på att jag aldrig äter upp det jag mot förmodan bakar. Men det får väl bli till kafferepet då. Jag hittade även ett udda kaffefat (chockerande, jag vet) som jag gärna skulle vilja se den tillhörande koppen till, för jag tycker att fatet är riktigt fint. Det står tyvärr inget namn under, bara "Upsala-Ekeby Gefle". Någon som känner igen det?

Nu siktar jag på att loppa varje dag ända till midsommar, för då ska jag ut på landet och bli myggbiten i glada vänners lag!

5 kommentarer:

  1. Vasen är jättefin. Jag hade gärna velat ha Upsala-ekeby krukan i vitt :)

    SvaraRadera
  2. Den har ett sånt skönt motiv! Och så är jag imponerad av mig själv att jag köpt en vas som varken är en Scheurich eller en Åseda (eller liknande). Jag har dock fått indikationer på att min sambo tycker att det börjar finnas nog med vaser här hemma...förstår inte riktigt hur han tänker då? ;)

    SvaraRadera
  3. Vaser kan man väl aldrig få för många av...? Ehrm.. ;)
    Men fint fyndat, gillar särskilt krukarn och kaffefatet (kanske kan Herr Movarp hjälpa dig med info om koppen till).
    Lycka till på loppisarna i veckan! :)

    SvaraRadera