tisdag 24 maj 2011

Det bidde en vas


Efter en utmattande helg har jag äntligen orkat släpa mig till en dator för att blogga lite. Det är så tråkigt väder här just nu så jag har ingen lust att promenera till mina favoritloppisar heller, det bara blåser och blåser hela tiden. Så just nu nöjer jag mig med att läsa alla bra retrobloggar i stället :)

I lördags tittade vi in på Erikshjälpen i Ånge, där jag hittade en fin vas i en gul, rökig nyans. Jag har fått ihop ett gäng glasvaser nu, de är så fina tillsammans och fler ska det bli! Jag vet inte ursprung på denna, kan vara Åseda? Någon som vågar sig på en gissning? Tycker mig ha sett liknande vaser figurera i bloggosfären.

I morgon hoppas jag att det blåst färdigt, för då tänkte jag göra veckans första loppisbesök. Fler glasvaser och udda tefat längtar efter mig (eller var det tvärtom)!

3 kommentarer:

  1. Åseda eller Sea. Jag har svårt att skilja just dessa ifrån varandra, men jag hittade en likadan häromdagen, dock var den grön i tonen. Jag ska leta lite och se om jag hittar ett svar!

    SvaraRadera
  2. Hörru freulein. Håller du på och dammsuger alla loppisar hemmavid på fynd nu innan jag kommit upp? Vavava?! :D

    Vi kanske får kombinera en resa eller två? Och tingsfikon, eller andra sorters fikon. Puss!

    SvaraRadera
  3. Herr Movarp: Du får gärna gräva vidare i detta, grön låter ju supersnyggt! En sån ska jag också jaga rätt på :)

    Myrslokas: Jojo, det är bäst att du skyndar dig upp, jag ska ta med dig på alla loppisar i trakten (utom Brunflo, för dyrt!). Fika och loppis är sommarens melodi! Puss :D

    SvaraRadera