fredag 6 maj 2011

Veckans jaktlycka


Eller jaktlycka är väl att överdriva egentligen, det har inte blivit så jättemycket. Förutom några dukar kom jag hem med det obligatoriska udda tefatet, gånger två. Så nu får jag väl leta reda på två blå eld-koppar, vilket inte är det lättaste. Men vi jägare-samlare behöver alltid något att sträva efter, eller hur? Blev väldigt förtjust i den lilla gula skålen, vet inte vem/vilka som ligger bakom, den är signerad med "IA". Jag har sedan ett halvår gått in i "den gula perioden", hade ett par år med turkos galenskap, men nu går jag aldrig förbi något gult på loppis utan att först fundera över om jag måste köpa den eller inte. Den här var jag alltså tvungen att ha, vet inte till vad men måste man veta det jämt egentligen?

Samlar till kafferepet!
Älskade Siv...

Jag har ju traderat också, och samlat på mig lite fler delar av Rörstrands gamla namnlösa caféporslin! Tre djuptallrikar av min favorit-Siv har också hittat hem till mig. Har egentligen alldeles för många djuptallrikar, men jag köper det som erbjuds av den här servisen, och det är inte mycket.

Snart drar jag till stugan, jag önskar er alla en trevlig helg och god jaktlycka!

6 kommentarer:

  1. Fågelduken var ju helt underbart söt! Och så gillar jag den gula Rörstrandsservisen också.

    SvaraRadera
  2. Good hunting :) vilken fin blogg du har, är det okej om jag länkar dig hos mig?

    SvaraRadera
  3. Trillivippa: jag funderar på att sätta upp den på väggen istället för att ha den som duk, tycker att den är för fin för att söla på ;)

    Loppisfia: Tack! Självklart får du länka :)

    SvaraRadera
  4. den med fåglarna var jättefin, håller med föregående talare! kika gärna in hos mig, förresten!

    SvaraRadera
  5. Men vilken härlig blogg, länkar om det är ok? :)

    SvaraRadera
  6. Ett sådant uppläggningsfat Siv har jag om det är intressant. Mvh Christer

    SvaraRadera