tisdag 31 maj 2011

Teaktokig

Ojoj, nu var det länge sedan jag bloggade. Jag har lite fullt upp just nu, och det ser inte ut att lugna ned sig på ett par veckor. Just nu är det lyxproblemet "hur ska jag hinna fixa allt inför Kretaresan" som tar upp min tid, förutom jobb och familj. Vi drar på torsdag, blir borta en vecka. Att hitta intressanta loppisfynd på Kreta kan jag nog glömma...



Men, jag fyndade faktiskt förra veckan! Jag är, som så många andra 50-talsfantaster, väldigt förtjust i teakprylar. Denna marmelad/syltburk, som ser helt oanvänd ut, stod och väntade på mig på en dammig hylla. Förutom ett vardagsrumsbord, bokhylla och stringhylla i teak så har jag lite smågrejer som jag samlat på mig genom åren. Burken blir ett fint tillskott till samlingen :)

"Skålstället" med glasskålarna är från Reijmyre

Nu vet jag inte om jag hinner blogga något mer innan jag reser, så jag önskar er alla en fin helg och vecka och hoppas att jag kan stå ut med att bada i medelhavet istället för att ränna på loppisar i ett regnigt norrland...

2 kommentarer:

  1. Nøiiiiii .... sikke nogle skønne ting. ELSKER også selv teak :o) Rigtig god ferie. Og rigtig god loppe-jagt også :o)

    SvaraRadera
  2. Ibland har man faktiskt bättre saker för sig än att blogga, konstigt men sant. ;) Teak är ju underbart i alla former, fina prylar du samlat på dig!
    Ha en superhärlig semester, jag tror nog att solen och havet och all den goda maten kan lugna din loppisabstinens. :)

    SvaraRadera