söndag 8 maj 2011

En annorlunda fyndrunda

Jag blir inte så ledsen om det regnar framöver...

Ett par fina skor till sommaren

Den ser brun ut, men den är faktiskt guld- och bronsskimrande!

Semesterläsning

Kors i taket, jag var på loppis i helgen och kom inte hem med ett udda tefat! Och inget annat porslin heller för den delen. Jag började med att kolla porslinet, men hittade inget som ropade på mig direkt, så när jag skulle kolla in textilierna råkade jag kasta ett öga på klädavdelningen och där hängde en otroligt elegant 60-talsklänning för ynka 54 kr! I slutet av 90-talet hade jag en period då jag samlade på 60- och 70-talsklänningar, då hade jag dödat (nästan i alla fall) för ett sånt här kap. Men den här gången hade jag en av mina vänner i åtanke, så jag kunde bara inte låta bli att köpa den åt henne. Hittade även ett par skor till mig själv, och ett gammalt fint paraply med fantastiskt mönster! Två böcker blev det också, äntligen ska jag ta mig i kragen och läsa  "År 2001" av Arthur C. Clarke, filmatiseringen är en av mina absoluta favoritfilmer. En Miss Marple-bok kändes också som ett bra köp, den hoppas jag få tid att läsa om ett par veckor då jag tänkte parkera min lekamen på en grekisk strand...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar