torsdag 28 april 2011

Stugskatter och knappterapi

 

Sommarstugor är ofta en avstjälpningsplats för sånt man inte längre vill ha hemma. I min sambos stuga finns det en del gamla klassiker, t ex dricks det kaffe i Arabias kosmos-koppar och i supergula emaljmuggar. Jag har ännu inte råkat på något jättefynd som Anna som har bloggen Ljuva 50-tal, men jag har ju inte rotat igenom riktigt hela stället förstås. Jag ska gå på skattjakt i sommar!

Det kliade så våldsamt i loppistarmen (ursäkta det målande uttrycket) i går så jag var tvungen att ta en tur till ett ställe som lovade ha onsdagsöppet, men det visade sig att de har öppet alla vardagar! Jag förstår inte hur jag ska ha tid att jobba, tur att loppisen ligger inom cykelavstånd. Det blev några smågrejer (bilder kommer senare) som skulle ha gått på 50 kr, men jag hann bara komma fram till kassan så prutade loppisägaren ner hela rasket till 30 kr. Jag måste ha haft en av mina bättre dagar igår??

Annars har jag mest pysslat och läst (böcker om loppisfynd, suck) på sistone. Några fler knappblommor såg dagens ljus, det känns som om jag måste utveckla det här men det får inte blir för gulligt. Och vad ska jag göra med alla blommor? Det är förstås en bra anledning till att köpa nya (gamla) vaser, men ändå. Det känns som om jag borde göra något annat nu, därför har jag dammat av symaskinen. Nu ska här bli kuddar och tygväskor!
Ja, de vissnar ju aldrig förstås...

2 kommentarer:

  1. Fynda i sommarstugan låter härligt, så kul att se vas du letar fram!
    Och jag ser fram emot bilder på dina senaste loppisfynd också. :)

    SvaraRadera
  2. Jo det finns en del kul att upptäcka, det blir nog inga långtråkiga dagar på landet för mig i sommar ;)

    SvaraRadera