lördag 16 april 2011

Vårstädning och påskstilleben

Denna lördag har spenderats med att utföra typiska husägarsysslor; garagestädning, trädgårdsarbete, fönsterputsning och så har vi kört ett par rundor till återvinningscentralen. Inte visste jag att det är the place to be på lördagsförmiddagarna! Värsta mingelstället, jösses. Min sambo konstaterade att nu var det verkligen pensionärsvarning på oss, där vi satt i bilen och lyssnade på melodikrysset medan vi tålmodigt väntade på vår tur att få sortera. Bilkön var minst sagt lång. Jag ångrade att jag inte tog med en termos med kaffe och en mandelkubb, det måste jag komma ihåg till nästa gång.

Retroprylar uppmanade till att fixa påskstilleben, jag har dock inte särskilt många påskiga retrogrejer, så det blev lite torftigt. Men jag tänkte bjuda på lite påskstämning ändå!
Ja, det är två påskälgar längst till höger i bild... ;)
Den här ägghönan från Bo Fajans är lite rolig. Om det nu är en ägghöna, den är ganska stor. Den skulle lätt kunna fyllas med ägg till ett helt kompani...

Och se, åtminstone en gång om året kan man använda golvvaserna! Perfekt för påskriset.

I morgon hoppas jag på fynd igen, en liten kort loppisrunda ska det nog bli. God kväll från mig!

7 kommentarer:

  1. Glad påsk! Fin höna, aldrig sett tidigare.

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Älskar "ägghönan"!
    Jättefin blogg du har, jag har helt missat den innan men lägger dig till min länklista nu :)

    SvaraRadera
  3. Glad påsk på er med! Jag har inte heller sett denna ägghöna förut, hittar ingen info om den på nätet heller. En rolig pryl i alla fall :)

    Tack Anna, jag är ju nybörjare så det är väl inte så konstigt om du missat den, det finns så himla många fina retrobloggar! :)

    SvaraRadera
  4. Men vilken cool ägghöna, det har kommit mycket snyggt från Bo Fajans!
    Och du hade mycket fint på bloggen, jag lägger till dig i min blogglista. :)

    SvaraRadera
  5. Tack trillvippa, jag gör detsamma! :)

    SvaraRadera
  6. Nu har även jag hittat till din blogg! Ägghönan var ju jättefin. Men de andra sakerna var också härliga!

    SvaraRadera
  7. Tack, roligt att så många hittat hit! :)

    SvaraRadera