tisdag 12 april 2011

Helgens skörd



En kopp, "Tellus" (Rörstrand), fyra "koka blå"-assietter, en blomkruka (UE), glasvas "bambu" (?), backelit-bestick, liten påskduk, två små dukar till kräftskivan (trodde faktiskt det var en kökshandduk) och två djuptallrikar "Florens", Rörstrand.

I lördags var det dags att öppna sommarstugan för säsongen. I samma veva var vi förbi Erikshjälpen i den lilla orten (eller "ett par hus som råkar ligga i närheten av varandra" som storstadsbor kanske skulle säga) som man passerar på vägen till stugan. Jag hade en känsla av att det antingen skulle vara ett riktigt bottennapp eller en storartad succé, min magkänsla har sällan fel. Och till min stora lycka var det inte en bortkastad förmiddag! Fint, rent och billigt. Betalade sammanlagt 130 kr för rubbet, dock hade koppen en liiiiten nagg vid örat, och saknade fat. Men för 6 kr var det inget som bekymrade mig så värst. Och vasen hade även den små skador längst upp vid kanten, men eftersom den också kostade 6 kr så var det liksom inget att tänka på. Jag lever efter filosofin att även saker åldras och jag använder de flesta av mina prylar, så småskador är inget som stör mig, om det inte är för dyrt vill säga. Hur som helst, ser fram emot att spendera sommaren i närheten av en bra loppis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar