fredag 29 april 2011

Hoppsan!

Fredagsmys på balkongen.
Med titeln "Fem svarta minuter" och det omslaget kan det ju inte bli annat än bra...
Dags att ta fram "Sommar"-koppen!
Jag hade tänkt mig en lugn och ledig fredag, men ack så jag bedrog mig. Lyckades slösa bort större delen av dagen med att åka buss, eller att vänta i någon form av kö. Hur som helst så klämde jag in ett loppisbesök mitt i denna röra, med en lätt uttråkad 9-åring i släptåg. Som tur är mutas hon ganska lätt med porslinshundar. Och som tur är brukar dessa hundar vara ganska billiga, och finnas i mängder på loppisar. Denna gången var det ett ställe som ligger mitt i stan som jag brukar vara in på lite då och då. Jag tycker väl inte att det är det allra bästa stället egentligen, men på sistone har jag faktiskt fyndat en hel del där. I dag blev det en Kockums Erker-skål, ett Gefyr pastellfat (gul spetsig trekant, typ), två blomkrukor och en snygg deckare med den fantasieggande titeln "Fem svarta minuter". När jag kom hem var jag så slut att jag checkade in på balkongen, och invigde min fina Rörstrandskopp "Sommar" för säsongen!

5 kommentarer:

  1. Mysig loppisblogg du har..så himla många fina fynd! =)

    Ha en fortsatt fin sista april!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Tack Sanna!

    Ha en fin sista april du med :)

    SvaraRadera
  3. Vilket läckert bokomslag! Och sommar-koppen är så söt, helt klart dags att plocka fram den nu! :)

    SvaraRadera
  4. Härligt! Jag har lyckts skrapa ihop en hel del Erker-skålar i tre olika storlekar, tycker de är så fina!

    Du har inte behov för fler Sommar-fat? Jag tror jag har några bland mina "reservdelar", hör av dig om du vill tag i fler, vad vet jag kanske du har fler koppar utan fat.. :-)

    SvaraRadera
  5. Det här är min första Erker-skål, gillar både formen och färgen. Hoppas på att hitta fler framöver!

    Jag har faktiskt bara råkat på "Sommar" en endaste gång, och då slog jag till! Hittar jag en Sommarkopp utan fat så hör jag av mig direkt :)

    SvaraRadera