onsdag 18 maj 2011

Busy, busy

Den här veckan är väldigt intensiv, har massor att göra både på jobbet och privat, och då blir både loppisbesök och bloggande lidande. Eller nej, nu ljög jag. Jag trodde att jag inte skulle hinna gå på någon loppis, men jag har faktiskt lyckats gå både igår och idag. Eller "råkat" är väl en bättre beskrivning. I går hittade jag en helt nyöppnad loppis på stan, smet in tio minuter innan de stängde, och idag var jag på en kvällsöppen loppis som vi råkade åka förbi. Den nyöppnade var dyr, men med fina saker, som Berså t ex. Jag är aningens rabiat när det kommer till det här med att kalla sig "loppis" när man borde kalla sig "antikhandel". Själva poängen med loppis är ju att fynda. Efter att jag gnisslat tänder över detta faktum en stund, så hittade jag en gefyr-skål för 30 kr. Inte i perfekt skick, men för 30 kr kan jag leva med det. Jag tänkte faktiskt använda den :)

I söndags var jag på en annan dyr loppis, där de har noll koll men tror att de har det. Det här med tillgång och efterfrågan verkar ha gått dem förbi. Eftersom jag besökt den här loppisen lite då och då de senaste 10 åren så noterar jag att vissa saker faktiskt står kvar år efter år, och tittar man på prislappen så förstår man varför. Hur som helst så köpte jag en rökfärgad vas i lila ton, jag har funderat på den de senaste tre åren, och nu slog jag till. Den såg så ensam och övergiven ut...

Duken på bilden är ett traderaköp, jag kände att jag behövde variera mig lite och inte bara köpa gult hela tiden ;) (Uppdatering: Duken/tabletten heter "Pilblad", tack Anna för upplysningen, nu ska jag hitta fler av samma sort :) )

Jag fyndade faktiskt på loppisen jag var på ikväll, men det skriver jag nog om i morgon istället. Nu blir det nog sängläge för mig och nya äventyr i morgon!

4 kommentarer:

  1. Åh, den duken tänkte jag bjuda på på Tradera men jag glömde bort den! Har en gul och har haft en grön men den fick Eli på Femtiotalsjakten ta över. Duken heter Pilblad. Du kan söka på Pilblad i min blogg om du vill se mina inlägg med duken :)

    SvaraRadera
  2. Åh, den gula är ju jättefin! Som sagt, jag är verkligen inne på gult för tillfället ;)

    SvaraRadera
  3. Pilblad i lila var ju bland det snyggaste jag sett!
    Och jag känner igen ditt tänk kring vasköpet. Jag faller ofta för små söta djur som ser ensamma ut...

    SvaraRadera
  4. Kul med duken, den har jag, köpt på loppis för länge sedan men en av mina favoriter. Gav en femma då.

    SvaraRadera