lördag 14 maj 2011

En lunchrapport


Jag lyckades smita förbi en loppis på lunchen i går, utan några större förväntningar på att få med mig något, jag hade bara en kvart på mig. Jag brukar vanligtvis spendera minst 45 minuter med att gräva igenom och syna samtliga lådor och hyllor på stället. Efteråt är jag rätt mör i huvudet (och i luftvägarna) men det är det värt! Döm om min förvåning när jag tio minuter senare kom ut ur kryptan med fyra prylar för under hundralappen. Det blev två vaser, den längst till vänster är så klart märkt "W Germany" (kan inte låta bli dem), den andra är en rökfärgad glasvas (Åseda?). Hittade lite mer emalj till utesäsongen, denna gången en orange skål av polskt ursprung och så en liten röd plåtbricka med handtag. Rött är inte riktigt min favoritfärg just nu, så den donerar jag nog till syrran.

I dag blir det inga loppisar för mig, men i morgon ska jag ut och jaga fler rökfärgade vaser :)

4 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat, det var fyra riktigt fina fynd på så kort tid! Gillar verkligen den tyska vasen, den var jätteläcker.

    SvaraRadera
  2. Fint! Brickan liknar den jag köpte i löradgs :)

    SvaraRadera
  3. Jo jag var alldeles chockad över hur effektiv jag var! Eller så var det bara tur ;)

    Ja har man sett, tycker att det så är praktiskt med handtaget! Färgen passar egentligen inte i mitt pastellinferno, men jag gör nog ett undantag för denna :)

    SvaraRadera
  4. Vilken fin liten vas!!! Den har jag faktiskt aldrig sett, ska norröver i sommar och scanna av marknaden där:)

    SvaraRadera