tisdag 10 maj 2011

Små stugskatter

Gullaskruf Vineta

En Orrefors Colora och en kaffeburk i knallorange

Snygg rullgardin!

Färgglad emalj brukar ju finnas i sommarstugor...

Min favorit: Brödburken med teak på locket

Jag rotade runt lite i sambons sommarstuga i helgen och hittade några godingar. Brödburken har jag spanat girigt på i två år nu, likaså Orreforsskålen. Men det hör till stugan så där hjälper inga sakletarböner ;) Jag har i alla fall gjort klart för sambons familj att inga saker slängs utan att det passerar mig.

Rullgardinen väcker en del barndomsminnen hos mig, mitt dagis (förlåt; min förskola) byggdes i början av 70-talet och hade så fantastiska gardiner och kuddar, och det här är ett av tygerna som jag minns från den tiden. Vet inte vem som designat och var det kommer ifrån, hoppas någon där ute vet?

6 kommentarer:

  1. Gillar alltihopa, rullgardinstyget känner jag igen, måste fundera.

    SvaraRadera
  2. Rullgardinen och brödburken var riktiga höjdare!

    SvaraRadera
  3. Åh så FINT!!! ELSKER det rullegardin :o)

    SvaraRadera
  4. Når du forhåbentlig bliver træt af brödburken siger du bare til! - Så er jeg vældig interesseret! ;)

    SvaraRadera
  5. Jag tror aldrig att brödburken kommer att bli överflödig i den här stugan :) Men om det mot förmodan skulle hända så hör jag av mig ;)

    SvaraRadera
  6. En chansning...
    Säljer du rullgardinen?

    maria@loftreklam.se

    SvaraRadera